• start
  • Oferta
    • Doradztwo edukacyjno-zawodowe
      • Programy komputerowe
        • Wszystkie
        • Pakiet 102
        • Seria ABSOLWENT
          • ABS1 - Szukam pracy
          • ABS2 - Zakładam firmę
          • ABS3 - Działam skutecznie
          • ABS4 - Suplement
        • Wychowanie do aktywnego udziału w życiu gospodarczym
        • WOZ - Wstępna orientacja zwodowa
        • PKIE - Popularny Kwestionariusz Inteligencji Emocjonalnej
        • Zwojnica2005
        • KJA - Każdy Jest Aktywny! - Zawody Szkolnictwa Branżowego
      • Materiały metodyczne
      • Podręczniki
      • Do pobrania
    • Kreatywna dydaktyka
      • Programy komputerowe
        • Wszystkie
        • learningPANEL
        • stmTESTY
        • stmGENERATOR
        • stmOnLine
        • lpEASY
      • Materiały metodyczne
      • Podręczniki
      • Do pobrania
    • Diagnoza pedagogiczna
      • Opis programu
      • Wersja programu
      • Porównanie wersji
      • Autoryzacja/ aktywacja
      • Baza diagnoz
      • Mapa talentów
  • Materiały dla doradców
    • Doradztwo w gimnazjum
    • Każdy jest aktywny
  • Ceny i zamówienia
  • O firmie
    • O firmie
    • Kontakt
  • Czytelnia

Pakiet 102

  • Nowości
  • Misja
  • Założenia
  • Metodologia
  • Teoria
  • Innowacyjna formuła
  • Odbiorcy
  • Ceny i licencje
  • Baza zawodów
  • Multimedia
  • Gry i zabawy interaktywne
  • Kwestionariusz KPA
  • lista artykułów
  • 1.jpg
  • 2.jpg
  • 3.jpg
  • ekran2.jpg
  • filmy1.jpg
  • gra2.jpg
  • gry1.jpg
  • komunikat1.jpg
  • wyniki1.jpg
Previous następna Play Pause
Typy aktywności PDF Drukuj Email
27.01.12 | Pitero

 aktywność PROCEDURALNA | aktywność FIZYCZNA | aktywność TWÓRCZA | aktywność SPOŁECZNA


Aktywność proceduralnaaktywność PROCEDURALNA

Działania według określonych zasad, standardów, norm i przepisów
Osoby preferujące aktywność proceduralną interesują się wyszukiwaniem, gromadzeniem i porządkowaniem informacji. Lubią posługiwać się formularzami, dokumentami, programami komputerowymi. Potrafią wykorzystywać media elektroniczne w pracy z informacjami, oceniać i zwracać uwagę na błędy popełniane przez innych. W życiu kierują się przepisami, normami, zasadami. Są dokładne, wytrwałe, odpowiedzialne, zdyscyplinowane, rozważne, ostrożne, opanowane, oszczędne, uporządkowane, kontrolujące się, zorganizowane, metodyczne. Nieźle sobie radzą z matematyką, informatyką, nauką języków obcych.


Działania, które są przejawem aktywności proceduralną mogą być przydatne w zawodach, w których głównym przedmiotem pracy są DANE i INFORMACJE: znaki umowne, symbole, języki, słowa, kody, cyfry, litery. Będą to teksty, szkice, schematy, mapy, nuty, tablice, wzory, wykresy, programy komputerowe i przepisy prawne. Zawody z tego obszaru to: zawody związane z obsługą administracyjną i finansową instytucji, firm i organizacji, operacjami biznesowymi, ubezpieczeniami, tworzeniem technologii informacyjnych; programowaniem systemów informatycznych, administrowaniem bazami danych, sieciami komputerowymi, przetwarzaniem danych, organizacją transportu, logistyką i spedycją towarów i usług oraz sprawowaniem kontroli i nadzoru nad ludźmi i instytucjami.


Zawody z obszaru DANE/INFORMACJE stawiają kandydatom określone wymagania: dobry wzrok, dokładność, spostrzegawczość, podzielność uwagi, wyobraźnia przestrzenna, umiejętność myślenia abstrakcyjnego. Zawody z tej grupy można uzyskać studiując m.in. na takich kierunkach jak: finanse i bankowość, administracja, informatyka, informacja naukowa i bibliotekoznawstwo, transport, logistyka oraz w technikach kształcących w zawodach: technik archiwista, technik administracji, technik rachunkowości, technik ekonomista, technik informatyk, technik teleinformatyk, technik logistyk, technik spedytor, technik transportu drogowego, technik eksploatacji portów i terminali.

Przykłady zawodów: specjalista ds. zamówień publicznych, archiwista, doradca finansowy, księgowy, analityk kredytowy, specjalista bankowości, specjalista zarządzania kryzysowego, analityk informacji i raportów medialnych, informatyk medyczny, specjalista bezpieczeństwa oprogramowania, agent ubezpieczeniowy, makler papierów wartościowych, projektant stron internetowych, administrator baz danych, operator edytorów tekstu, kontroler ruchu lotniczego, dyspozytor transportu samochodowego, kurier, magazynier.


Aktywność fizycznaaktywność FIZYCZNA

Działania wymagające posługiwania się narzędziami i urządzeniami oraz siłą fizyczną
Osoby preferujące aktywność fizyczną interesują się techniką, budownictwem, uprawą roślin, kierowaniem pojazdami. Lubią wykonywać określone i wymierne zadania przy pomocy narzędzi i urządzeń technicznych; majsterkować, naprawiać, obsługiwać różne maszyny i urządzenia, czynnie uprawiać sport lub inną aktywność fizyczną. Potrafią wykonywać samodzielnie różne przedmioty techniczne i artystyczne, opiekować się zwierzętami, gotować lub sprzątać. W życiu kierują się rozsądkiem i realizmem. Są szczere, pragmatyczne, bezpośrednie, stanowcze, zapobiegliwe, realistyczne, racjonalne, ruchliwe, zręczne, odporne, zapobiegliwe, wytrwałe. Lubią wychowanie fizyczne, nieźle sobie radzą z przedmiotami technicznymi.


Działania, które są przejawem aktywności fizycznej mogą być przydatne w zawodach, w których głównym przedmiotem pracy są RZECZY: materiały, surowce, urządzenia, narzędzia, produkty, pojazdy. Zawody z tego obszaru to przede wszystkim: zawody techniczne związane z kierowaniem pojazdami, wydobywaniem i przetwarzaniem surowców, budowlane, mechaniczne, chemiczne, rzemieślnicze, rolnicze ale także zapewniające bezpieczeństwo ludziom i obiektom, związane z usługami hotelarskimi, gastronomicznymi i osobistymi oraz wyrobem seryjnych przedmiotów artystycznych.


Zawody z obszaru RZECZY stawiają kandydatom określone wymagania: dobry wzrok, słuch, sprawność manualna, dobra koordynacja wzrokowo-ruchowa, dokładność, spostrzegawczość, podzielność uwagi, wyobraźnia przestrzenna. Praca w wielu zawodach technicznych przebiega w trudnych warunkach, np. pod ziemią, w dużym hałasie czy zapyleniu i dlatego wymagana jest bardzo dobra ogólna sprawność fizyczna.
Zawody z tego obszaru można uzyskać w technikach i szkołach policealnych kształcących m.in. w zawodach: technik budownictwa, technik mechanik lotniczy, technik elektronik, technik pożarnictwa, technik ochrony fizycznej osób i mienia, technik instrumentów muzycznych oraz w zasadniczych szkołach zawodowych: monter sieci, instalacji i urządzeń sanitarnych, monter sieci telekomunikacyjnych, mechanik samochodowy, operator obrabiarek skrawających, górnik rolnik, kucharz, fryzjer, rolnik, piekarz, złotnik – jubiler.

Przykłady zawodów: maszynista pociągu metra, pilot samolotowy, kierowca autobusu, konserwator budynków, glazurnik, hydraulik, operator obrabiarek sterowanych numerycznie, technik systemów zabezpieczeń technicznych osób i mienia, barista, organizator usług kateringowych, wizażystka/ stylistka, chirurg pielęgniarz drzew, dekorator sklepów, strażak, policjant służby wspomagającej, kaskader filmowy, operator skanera poligraficznego, organizator usług domowych, ratownik wodny zawodowy, portier.

Aktywność twórczaaktywność TWÓRCZA

Działania wymagające inicjatywy, ambicji, chęci tworzenia czegoś nowego
Osoby preferujące aktywność twórczą interesują się kreowaniem nowych pomysłów naukowych bądź artystycznych. Lubią analizować, wyjaśniać i rozwiązywać różne problemy w sposób twórczy i nietypowy, przeprowadzać doświadczenia, tworzyć własne utwory artystyczne. Uczyć się i pracować samodzielnie, bez narzuconych reguł, zasad i instrukcji. Potrafią projektować, realizować i prezentować różnorodne przedsięwzięcia. W życiu kierują się intuicją. Są niezależne, ciekawe, emocjonalne, ekspresyjne, entuzjastyczne, oryginalne, impulsywne, intuicyjne, wrażliwe, krytyczne, kreatywne, dociekliwe. Nieźle sobie radzą w dziedzinach artystycznych (muzyka, plastyka, taniec, aktorstwo), ale mogą też przejawiać kreatywność w innych przedmiotach i zajęciach (niekoniecznie szkolnych).

Działania, które są przejawem aktywności twórczej mogą być przydatne w zawodach, w których przedmiotem pracy są IDEE i POMYSŁY. Zawody z tego obszaru to: zawody artystyczne w różnych dziedzinach sztuki; plastycznych, muzycznych, filmowych, teatralnych lub przekazywanie dzieł i wizji artystycznych stworzonych przez innych oraz zawody w których inicjuje się i realizuje badania naukowe w różnych dziedzinach nauk: biologicznych, medycznych, inżynieryjnych, społecznych, w edukacji i kulturze oraz przekazywania wiedzy drogą werbalną.
Zawody z obszaru IDEE/POMYSŁY stawiają kandydatom określone wymagania: określone zdolności kierunkowe (muzyczne, plastyczne, aktorskie itp.), motywację do nauki, dyscyplinę wewnętrzną oraz umiejętność organizacji pracy własnej nawet w czasie wolnym.

Zawody z tego obszaru można uzyskać studiując m.in. na takich kierunkach artystycznych jak: architektura i urbanistyka, rzeźba, taniec, dyrygentura, instrumentalistyka, reżyseria, aktorstwo oraz innych dziedzinach, w których potrzebne jest prowadzenie badań naukowych lub wykorzystanie wiedzy w praktyce: biologia, biotechnologia, mechatronika, budownictwo, elektronika i telekomunikacja, geologia, socjologia, psychologia, technologia żywności i żywienie człowieka oraz w technikach i szkołach policealnych kształcących w zawodach: technik architektury krajobrazu, fototechnik, florysta, aktor scen muzycznych, piosenkarz, tancerz, technik realizacji nagrań i nagłośnień. 

Przykłady zawodów: architekt, artysta malarz, projektant biżuterii, reżyser filmowy, fotoedytor, redaktor wydawniczy, inżynier elektronik, biotechnolog, genetyk Inżynier geotechnik, grafik komputerowy multimediów, nauczyciel akademicki, doradca zawodowy, mediator, specjalista resocjalizacji, realizator filmu wideo (wideofilmowiec), socjolog, psycholog, specjalista marketingu społecznego, politolog.

Aktywność społecznaaktywność SPOŁECZNA

Działania zorientowane na pomaganie ludziom, kierowanie nimi i wywieranie wpływu na zachowania innych ludzi
Osoby preferujące aktywność społeczną interesują się praktycznymi naukami społecznymi. Lubią pomagać innym ludziom, opiekować się nimi, uczyć, leczyć, doradzać, mediować, pośredniczyć. Potrafią nawiązywać szybko kontakty z innymi ludźmi, przekonywać, motywować, inicjować i inspirować ich do różnych zadań; kierować i zarządzać innymi ludźmi. W życiu kierują się uczuciami. Są otwarte na potrzeby innych ludzi, taktowne, pełne empatii, towarzyskie, cierpliwe, odpowiedzialne, energiczne, optymistyczne, przekonywujące, wyrozumiałe, zwracające na siebie uwagę innych ludzi. Nieźle sobie radzą z przedmiotami humanistycznymi: językiem polskim, historią, wiedzą o społeczeństwie, przedsiębiorczością.

Działania, które są przejawem aktywności społecznej mogą być przydatne w zawodach, w których przedmiotem pracy są LUDZIE. Zawody z tego obszaru to zawody, w których cel pracy zorientowany jest na: uczenie, przeprowadzanie szkoleń, treningów, leczenie i pielęgnowanie chorych, obsługiwanie ludzi w codziennych czynnościach życiowych, świadczenie usług społecznych, praca socjalna, handel i marketing, kierowanie innymi ludźmi. Będą to zawody związane z kulturą, edukacją, opieką zdrowotną i socjalną, doradzaniem i negocjowaniem w biznesie.
Zawody z obszaru LUDZIE stawiają kandydatom określone wymagania: wysoka kultura osobista, pogodne usposobienie, duża wytrzymałość psychiczna, życzliwy stosunek do ludzi, łatwość nawiązywania kontaktów, opanowanie, wyrozumiałość, odwaga, zaradność, wytrwałość, odpowiedzialność i ofiarność, dobry wzrok i słuch, miła aparycja, brak wad wymowy.

Zawody z tego obszaru można uzyskać studiując m.in. na takich kierunkach jak: pedagogika, kierunek lekarski, fizjoterapia, pielęgniarstwo dziennikarstwo i komunikacja społeczna, turystyka i rekreacja, a w technikach i w szkołach policealnych: protetyk słuchu, opiekunka dziecięca, technik obsługi turystycznej, animator kultury, terapeuta zajęciowy, technik dentystyczny. asystent osoby niepełnosprawnej technik obsługi turystycznej, technik masażysta, technik handlowiec.

Przykłady zawodów: dyrektor szkoły, lekarz, pielęgniarka, fizjoterapeuta, logopeda, psychoterapeuta, instruktor terapii uzależnień, nauczyciel etyki, nauczyciel przedszkola, nauczyciel wychowania do życia w rodzinie, nauczyciel, doradca metodyczny, pedagog medialny, nauczyciel psycholog, rezydent biura turystycznego, dziennikarz, instruktor fitness, pilot wycieczek, pedagog szkolny, psychoterapeuta, instruktor dyscypliny sportu, instruktor sztuk walki, pracownik socjalny, rodzic zastępczy, specjalista do spraw marketingu i handlu, przedstawiciel handlowy, hostessa.

Poprawiony: wtorek, 06 marca 2012 19:03
 

chcesz wiedzieć więcej?

Jeżeli chcesz poznać szczegółową ofertę, otrzymać aktualne cenniki powiedz nam o tym.

  • przyślij mail ptc małpa premiere.pl
  • zajrzyj do działu NOWOŚCI

jak zamówić programy?

 

Produkty oferujemy na nośnikach fizycznych (CD), wybrane tytuły dostępne są w wersjach elektronicznych.

  • Ceny i zamówienia
  • Licencje
  • Aktualizacje

Najczęściej czytane

  • Nowości
  • Ceny i zamówienia
  • Doradztwo w gimnazjum
  • Każdy jest @ktywny
  • Typy aktywności

Copyright © 2016 Premiere Multimedia Sp. z o.o. Wszystkie prawa zastrzeżone.