• start
  • Oferta
    • Doradztwo edukacyjno-zawodowe
      • Programy komputerowe
        • Wszystkie
        • Pakiet 102
        • Seria ABSOLWENT
          • ABS1 - Szukam pracy
          • ABS2 - Zakładam firmę
          • ABS3 - Działam skutecznie
          • ABS4 - Suplement
        • Wychowanie do aktywnego udziału w życiu gospodarczym
        • WOZ - Wstępna orientacja zwodowa
        • PKIE - Popularny Kwestionariusz Inteligencji Emocjonalnej
        • Zwojnica2005
        • KJA - Każdy Jest Aktywny! - Zawody Szkolnictwa Branżowego
      • Materiały metodyczne
      • Podręczniki
      • Do pobrania
    • Kreatywna dydaktyka
      • Programy komputerowe
        • Wszystkie
        • learningPANEL
        • stmTESTY
        • stmGENERATOR
        • stmOnLine
        • lpEASY
      • Materiały metodyczne
      • Podręczniki
      • Do pobrania
    • Diagnoza pedagogiczna
      • Opis programu
      • Wersja programu
      • Porównanie wersji
      • Autoryzacja/ aktywacja
      • Baza diagnoz
      • Mapa talentów
  • Materiały dla doradców
    • Doradztwo w gimnazjum
    • Każdy jest aktywny
  • Ceny i zamówienia
  • O firmie
    • O firmie
    • Kontakt
  • Czytelnia
Wszystkie ręce na pokład PDF Drukuj Email
21.04.16 | Pitero

Wszystkie ręce na pokład – szkolne poradnictwo edukacyjno-zawodowe
w kształceniu ogólnym na II, III i IV etapie edukacyjnym

Wszystkie ręce na pokładKoncepcja odwołuje się do obowiązującej każdego nauczyciela podstawy programowej z nauczanego przedmiotu. W podstawach programowych "zaszyte" są treści ważne dla doradztwa edukacyjno-zawodowego. Treści te wymienione są wprost - bezpośrednio i pośrednio. W celach szczegółowych podstawy programowej można wskazać również wiele tematów i zagadnień mogących stanowić pretekst do podjęcia kontekstu związanego z orientacją szkolną i zawodową oraz innymi celami szkolnego doradztwa. Odniesienia bezpośrednie, pośrednie oraz preteksty określane są w koncepcji wspólną kategorią korelatów kształcenia ogólnego i doradztwa zawodowego. Korelaty znajdują się w podstawach programowych wszystkich przedmiotów nauczanych w na drugim etapie edukacyjnym szkoły podstawowej, w gimnazjum i szkołach ponadgimnazjalnych.

Korelaty przedmiotowe

Koncepcja korelacji celów szczegółowych opisanych w podstawach programowych kształcenia ogólnego z celami doradztwa dostarcza instrumentów motywujących nauczycieli przedmiotowych i nauczycieli specjalistów do działania na rzecz zbliżenia poradnictwa do ucznia postulowanych w rozporządzeniu o organizacji i prowadzeniu pomocy psychologiczno-pedagogicznej. Wskazuje konkretne rozwiązania prowadzące do zdynamizowania i zwiększenia efektywności WSDZ. Podpowiada formy aktywizacji na rzecz podejmowania inicjatyw międzyprzedmiotowych angażujących zarówno pojedynczych uczniów, grupy i zespoły.

 

Koncepcja została przedstawiona podczas szkoleń dla dyrektorów warszawskich szkół (Dzielnicowe Wydziały Oświaty, WCIES) i warsztatów dla koordynatorów doradztwa w szkołach podstawowych oraz ponadgimnazjalnych Warszawskiego Systemu Doradztwa Zawodowego (Biuro Edukacji m. st. Warszawy - Maróz X, XI 2015). Adres poczty elektronicznej jest chroniony przed robotami spamującymi. W przeglądarce musi być włączona obsługa JavaScript, żeby go zobaczyć. szkolenie rady pedagogicznej.

Poprawiony: piątek, 22 kwietnia 2016 22:38
 

chcesz wiedzieć więcej?

Jeżeli chcesz poznać szczegółową ofertę, otrzymać aktualne cenniki powiedz nam o tym.

  • przyślij mail ptc małpa premiere.pl
  • zajrzyj do działu NOWOŚCI

jak zamówić programy?

 

Produkty oferujemy na nośnikach fizycznych (CD), wybrane tytuły dostępne są w wersjach elektronicznych.

  • Ceny i zamówienia
  • Licencje
  • Aktualizacje

Najczęściej czytane

  • Ceny i zamówienia
  • Nowości
  • Doradztwo w gimnazjum
  • Typy aktywności
  • Każdy jest @ktywny

Copyright © 2016 Premiere Multimedia Sp. z o.o. Wszystkie prawa zastrzeżone.